ההבדלים בין הסוגים השונים של החלקות כימיות

החלקות כימיות הן החלקות שיער שבהן מתבצעת פעולה כימית שמשנה את מבנה השערה. לאחר פעולת התכשיר אפשר לעצב את השיער באופן חד-פעמי והוא נשאר חלק לתקופה ארוכה. ישנם סוגים שונים של החלקות כימיות, חלקן ותיקות וחלקן מודרניות יותר.

עד לפיתוח החלקות כימיות הכוללות רכיבים השומרים על השיער השתמשו בסוגים שונים של חומרים פעילים, כגון נתרן הידרוקסידי או פורמלין, שהשימוש בהם יכול לגרום לתופעות לוואי חמורות. כיום פורמולות להחלקות שיער מיוצרות על ידי חברות ומותגים והן כוללות, בנוסף לרכיבים הפעילים, תרכובות של חלבון וויטמינים שמאפשרות להגן על השיער תוך כדי טיפול ההחלקה.

מרבית סוגי ההחלקות הכימיות כוללים באופן בסיסי שני תכשירים – חומר פעיל וחומר מנטרל, כאשר פעולת ההחלקה מתבצעת באמצעות חימום השיער והחלקתו בעזרת מחליק שיער או פן. פעולת ההחלקה מתבצעת כאשר הרכיב הפעיל משנה את מבנה השערה וכך מתאפשר, באמצעות חימום ופעולת החלקה, לעצב אותו מחדש למראה החלק. החומר המנטרל סוגר את קשרי הסיב שבהם 'טיפל' הרכיב הפעיל ומשאיר את מבנה השערה חלק באופן פרמננטי.

סוגים שונים של החלקות כימיות

  • החלקה יפנית (החלקה יפנית, אינדולה)

החלקות יפניות מתאימות לשיער שלא עבר החלקה. הן כוללות תכשירים שונים על בסיס פורמולה שפותחה ביפן. אלו החלקות יוקרתיות שאותן אפשר ליישם גם בבית, אם כי מומלץ להתחיל בשימוש בהן לאחר רכישת מיומנות בסיסית.

החלקת השיער היפנית הותיקה ביותר היא החלקת החלקה יפנית הנחשבת להחלקה יוקרתית. היא מבוצעת בעזרת מחליק שיער ונמשכת כחמש שעות. התכשירים מיישרים  את השיער אך גם מזינים אותו בחומרים המגנים על סיב השערה. התוצאה היא שיער חלק ומבריק בסגנון הדומה לתסרוקות היפניות.

החלקה 'יפנית' נוספת היא החלקת משי של חב' אינדולה, שבשונה מהחלקת החלקה יפנית מעניקה לשיער מראה טבעי ומשוחרר יותר. בסדרה זו שתי ערכות שמתוכן אפשר לבחור - פורמולה לשיער רגיל או פורמולה לשיער צבוע או עדין. את ההחלקה אפשר לבצע עם פן בלבד או עם מחליק.

  • החלקה צרפתית (אקסטנסו)

החלקת שיער צרפתית של לוריאל מחזקת את סיב השערה ומיועדת ליישור ושיקום שיער צבוע ויבש. המותג כולל סדרת מוצרים ייחודיים לסוגי שיער שונים, כגון שיער דק מאוד, מובהר או מסתלסל.

הפורמולה הצרפתית כוללת גם תכשיר לריכוך השיער כאשר בשונה משיטות החלקה יפניות בהחלקה צרפתית לא משתמשים בחומר מנטרל. הבדל נוסף הוא שהתהליך מבוצע על שיער לח מעט. כמו כן מתאפשר לצבוע את השיער עוד במהלך הטיפול.

החלקה זו אפשר לבצע גם עם מייבש שיער בלבד והיא נמשכת זמן קצר (יחסית). כמובן, כמו בכל סוגי ההחלקות הכימיות יש לבדוק את השיער לפני ההחלקה ולבצע את התהליך בהתאם להוראות.

  • החלקת שוורצקופ (סטרייט סטיילינג)

לחב' שוורצקופ סדרות תכשירי החלקה כימית. סדרת גלאט כוללת ערכה קומפקטית של תכשיר החלקה ותכשיר מנטרל כשההחלקה מתבצעת על שיער יבש ומסורק. סדרת תרפי כוללת גם תכשירים להגנה על השיער הנמרחים לפני תחילת ההחלקה שמתבצעת על שיער לח מעט. לשתי הסדרות פורמולות לסוגי שיער שונים (כגון שיער מקורזל, שיער צבוע או שיער רגיל). התכשירים מותאמים להחלקה הן במספרה והן בבית, ואפשר להשתמש בפן ובמברשת, ללא מחליק שיער.

חשוב לדעת על החלקות כימיות

קיים הבדל משמעותי בין מחירי החלקות כימיות אצל מעצב שיער לבין ביצוע חלקות ביתיות.

משך זמן ההחלקה הוא כמה שעות (במרבית המוצרים).

מכיוון שתכשירים של חברות שונות עשויים להיות שונים מעט בהרכבם, חשוב לבצע את תהליך ההחלקה בהתאם להוראות השימוש הספציפיות של המוצר. יש  לבצע את התהליך באופן מיומן.

Call Now Buttonלהזמנות התקשרו
שלחו הודעת ווטסאפ
שלחו לנו ווטסאפ
נשמח לעמוד לשירותכם בהודעת ווטסאפ