החלקת שיער ומשרד הבריאות - כאן נסדר לכם את הראש

כידוע לכם ישנם המון סוגים של החלקות שיער ולא כל הנוצץ זהב!

בטח שאלתם את עצמכם האם החלקת השיער שאתם עושים מאושרת על ידי משרד הבריאות והאם זה שהיא שרשום “מאושר” זה באמת אומר שההחלקה טובה ובריאה לכן.?.

אז במאמר זה ניתן לכן הסבר מדויק!

קיימות 3 סוגים של החלקות שיער :

  1. החלקה כימית (שקוראים להן בכל מיני שמות כמו החלקה יפנית , החלקה צרפתית,ועוד).
  2. החלקת קראטין שמכילה פורמלין (שקוראים להן החלקה בריזלאית , החלקת הפנינה השחורה ,החלקת שוקו שוקלדה, ועוד המון שמות).
  3. .החלקה ללא פורמלין (שקוראים להן פראדה,ריגונל,אינברטו,ועוד).

כל אלו הן ההחלקות הקיימות בשוק הישראלי והן הנמכרות ביותר בארץ!  (למעצבי השיער ולשוק הפרטי שעושות לבד בבית) .

אחרי שהסברנו לכן על  סוגי החלקות השיער הנפוצות ביותר עכשיו נסביר במדויק מה מאושר ומה לא מאושר על ידי משרד הבריאות ומה זה באמת אומר!:

1.החלקה כימית –  מאושרת ע”י משרד הבריאות למרות שהיא החלקה הרסנית ופוגעת בשיער באופן מיידי! (ההחלקה משנה והורסת את מבנה השיער לצמיתות) ההחלקה גורמת לשבירת השיער ולנשירה! כל זאת רק במידה ולא ניטרלת את ההחלקה הכימית/יפנית בזמן! (מספיק 5 דקות יותר מהזמן הדרוש לגרום להרס עצום לסיבי השיער). למרות כל זה ההחלקה הזאתי אכן מאושרת ע”י משרד הבריאות …

לאחר שחקרנו ופנינו למשרד הבריאות התשובה שלהם הייתה: “אין שום חומרים המזיקים לבריאות”.

המשכנו להשמיע באוזניהם את ההשלכות של השימוש בהחלקה זאתי לא כרואי (נזק עצום יכול להיגרם אם לא משתשמים במודיק בכמות ובזמן!),

התשובה של משרד הבריאות הייתה: “כל מוצר שרשום בהוראות שימוש שצריך לעבור במחליק שיער אנו פוסלים אותו באופן מיידי וללא בדיקת מעבדה! משרד הבריאות לא יאשר אף מוצר שצרייך לגהץ/לחמם בעזרת מחליק או כל מכשיר אחר… בהוראות השימוש של החלקה כימית/יפנית לא מצויין כזה דבר ולכן אנו מאשרים את ההחלקה הכימית (למרות שהיא גורמת לנזקים בהוראות שימוש מוזכר שאסור לעבור במחליק שיער וזה מספיק למשרד הבריאות על מנת להנפיק רשיון להחלקת שיער זאת) .

וזה מה שגרם להחלקה כימית יפנית לעבור בשלום את הרישיון של “החלקת שיער”

2.החלקת שיער קראטין שמכילה פורמלין – היא אחת ההחלקות הטובות בשוק העולמי!! החלקה שעושה ניסים לשיערך, החלקה המכילה פורמלין משקמת את השיער באופן מיידי שאת בעצמך לא  תאמיני… מה שהחלקת קראטין מסוגלת לעשות פשוט מדהים לשיקום השיער.

אך בהחלקה זאת חומר הנקרא “פורמלהיד” (משתמשים בתרכובת זאת לשמירת וחידוש תאי השיער), משרד הבריאות פסק שברגע שעוברים בגיהוץ בחום על החומר “פורמלהיד” הוא מוציא אדים רעילים ולכן אין אישור משרד הבריאות החלקת שיער זאת !!! כמו כן במספרות כבר מצאו שיטה להשתמש במוצר זה לשיקום השיער אחרי החלקות כימיות (שכאמור הורסות את השיער) או אחרי הבהרת שיער (שהשיער יבש מאוד), אז פשוט מעצבי השיער משתמשים בחומר זה כחומר משקם לאחר החלקות הרסניות …  החלקה זאת לא מאושרת ע”י משרד הבריאות!

3.החלקת שיער ללא פורמלין – החלקת זאת כן מאושרת ע”י משרד הבריאות (לא כולם כמובן, לאחוז די גדול אין אישור אלה זיוף אישור, חשוב לבדוק טוב).  החלקות ללא פורמלין מאובזרות בשמות שמעצבי השיער המציאו וקראו להם כגון:  “החלקה טבעית”,”החלקה אורגנית”,החלקה הודית”,החלקת שיער אתיופית” ,החלקת שיער קראטין” החלקת שיער משי.

שימו לב לא לכולם יש אישור משרד הבריאות אבל כבר למי שיש אישור משרד הבריאות זה לא על שימוש בחומר זה כהחלקת שיער אלה שימוש כחומר שיקום לשיער או מסיכת שיער וכל זאת בגלל שמשרד הבריאות קבע שאסור להשתמש במחליק על שום חומר!!!!   לכן בהוראות השימוש  (כמו בהחלקות כימיות) לא רשום: “לעבור במחליק שיער” אפילו מודגש “לא לעבור במחליק שיער”  והכל בשביל לקבל רישיון ממשרד הבריאות ,לכן החלקת פראדה ועוד כמה סוגים של החלקות כן מאושרות ע”י משרד הבריאות וכן יעילים ובטוחים לשימוש (הרבה יותר מהחלקה כימית/יפנית שגם היא באישור משרד הבריאות כי גם שם רשום בהוראות שימוש “לא לעבור עם מחליק” וזה הספיק לה על מנת לקבל אישור גם כן) . 

אז כאמור החלקות קראטין ללא פורמלין שהן מעולות ! לא מוזכר בהוראות שימוש “מחליק שיער” כל זה בשביל שמשרד הבריאות אכן יבדוק את החומרים במעבדה ולא ישלול על הסף את ההחלקה מבעוד מועד לפני בדיקה…  אז לאחר בדיקת החומר במעבדה התקבל אישור של החומר לשימוש מסיכת שיער שיקומית לכן יש לשים לב ולהבין שבמידה והרישיון של משרד הבריאות מופיעה כ”החלקת שיער” זהו מוצר החלקה כימית כהגדרה שלה (משמע שזה לא בהכרח בריא או טוב לשיער אם יש אישור , פשוט לא רשמו בהוראות שימוש “להחליק לאחר ביצוע ההחלקה באמצעות מחליק שיער או חימום”.)

מכאן ניתן להבין שברגע שהמוצר מוגדר כמסיכת שיקום לשיער או כמסיכת שיער זהו מוצר שלא כימי ויש אישור של משרד הבריאות! כמובן יש לבקש מבעל העסק או המשווק את תעודת משרד הבריאות שברשותו.

תהליך לקבלת רישיון ממשרד הבריאות נמשך עד 24 חודשים מרגע הבקשה ועד אישורה (כאמור לאחר בדיקה של המשרד את החומר במעבדה, ועל מנת שאכן יבדקו על גבי האריזה בהוראות שימוש צריך לציין “לא להחליק לאחר ביצוע ההחלקה באמצעות מחליק כזה או אחר” אחרת המשרד ישלול מראש ללא בדיקה את בקשת הרישוי של המוצר).

חשוב מאוד לדעת ממי לרכוש את מוצרי ההחלקות הביתיות או ממי רוכשים מעצבי השיער את ההחלקות שהן מבצעים ולאחר מכן לחפש ולבדוק ביקורות על אותו משווק/מוצר ברחבי האינטרנט.

Call Now Buttonלהזמנות התקשרו
שלחו הודעת ווטסאפ
שלחו לנו ווטסאפ
נשמח לעמוד לשירותכם בהודעת ווטסאפ