החלקת שיער משקמת

החלקה משקמת היא כינוי לתכשירי החלקת שיער שמכילים קראטין. פורמולות משקמות מכילות  מלבד הקראטין גם ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות השיער. החלקה משקמת מטפלת בשיער פגום או בשיער שנפגע מטיפולים כימיים קודמים ומעניקה לו יופי טבעי, ברק וחיות. בשונה מטיפולי החלקה כימיים שבהם משתמשים בפורמולה החודרת לחלק הפנימי (או הקורטקס) של השערה ומשנה את המבנה המולקולרי כך שאפשר לעצב את השערה מחדש, טיפולים משקמים לשיער שכוללים קראטין אינם חודרים לקורטקס, אלא עוטפים וממלאים את השכבה החיצונית של השיער, וכך מעניקים לו מראה מלא ובריא.

אופן הביצוע של החלקה משקמת

החלקה משקמת ניתן לבצע במספרה אצל מעצב שיער מקצועי או באופן עצמאי בבית. כאשר מבצעים החלקה משקמת במספרה, מעצב השיער מתאים את פורמולת ההחלקה ואת משך זמן השהייה בהתאם לסוג השיער. עם זאת, ניתן לבצע טיפולי החלקה משקמת גם בבית (רצוי לא לבצע ללא ידע מוקדם). התהליך פשוט למדי ודומה במקצת לצביעת שיער ביתית - לאחר חפיפת השיער וייבושו מורחים את פורמולת ההחלקה, שוטפים היטב את השיער במים בלבד ומייבשים אותו תוך החלקתו עם מחליק שיער.

הוראות לשמירה על החלקה משקמת

על מנת לשמור על ההחלקה המשקמת לאורך זמן יש לחפוף את השיער בעזרת שמפו  ללא מלחים.

כמו כן יש להימנע מכניסה לים מכיוון שהמלח מפרק את שכבת הקראטין שנוצרה על השיער לאחר ההחלקה, ובעצם פועל כמנטרל שלילי לפעולת ההחלקה.

לא רצוי לאסוף את השיער או להשתמש בפן באופן תכוף.

מומלץ להשתמש בחומרי טיפוח המותאמים לסוג השיער שעבר החלקה המכילים קראטין.

שלא כמו החלקות כימיות, פורמולת קראטין נשטפת במים, ויש לחדש אותה מדי כמה חודשים.

כיצד קראטין משקם את השיער

קראטין הוא סוג של חלבון המורכב מחומצות אמינו ומהווה את מרבית מבנה השערה, שמורכבת מחלק חיצוני וקשקשי המעניק לשיער את הברק, ומליבת השערה המוזנת דרך זקיק השורש. הוא חומר הגלם העיקרי של השיער והציפורניים, חלקו מיוצר בגוף וחלקו מתקבל באמצעות צריכת מזון. קראטין מאפשר להעלות את מסת השריר בזמן קצר באמצעות ייצור חלבונים בסיבי השריר ולעתים נצרך כתוסף מזון, אך לכך עלולות להיות תופעות לוואי.

נכון להיום הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה קראטין מסייע לשיקום השיער היא החלקה משקמת, שמיועדת בעיקר לשיער שלא ניתן לבצע בו החלקות כימיות אחרות לאחר שבוצע בו טיפול שפגע במבנה השערה. סוג זה של החלקה מאפשר 'לתקן' טיפולים קודמים שגרמו נזק לשיער. החלקה משקמת מאפשרת להשיב לחיים שיער שעבר טיפולים כימיים כגון החלקה קבועה, סלסול או צביעה ושיער פגום. אופן הפעולה של הפורמולה הוא באמצעות התרכבות החלבון שבתכשיר עם  הקראטין הטבעי של בשערה. כתוצאה מכך נוצרת שכבת קראטין חדשה שעוטפת את השערה.

על טיפולי החלקה משקמת ממליצים לאחר טיפולים כימיים שפגעו במבנה השיער - מאחר שהחומר אינו חודר לקורטקס השערה הוא אינו פוגע בה. הקראטין מתרכב רק עם השכבה החיצונית של השערה ומעניק לה מראה חלק, מבריק ומלא.

 

החלקות שיער ומוצרי טיפוח של פראדה

באישור משרד הבריאות!

מצורף לינק לאתר של משרד הבריאות : https://cosmetics.health.gov.il/search?name=%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%94

 

חשוב לדעת על החלקה משקמת

למוצרי החלקה משקמת שמות שונים, אך כולם מכילים קראטין שמשקם את השיער. חשוב לבדוק שהתכשיר שבו יעשה שימוש על השיער ושמוצג כהחלקה משקמת אינו כולל פורמלדהיד (פורמלין). זהו חומר משמר בעל ריח אופייני שאמנם מבצע מעין פעולת החלקה באמצעות חדירה לקורטקס, אך הוא גורם נזק חמור לבריאות. משרד הבריאות אוסר על שימוש בפורמלין בתכשירי החלקה בכמות שעולה על 0.2% ומומלץ לבדוק אם מופיע אישור משרד הבריאות על העטיפה.

כיצד לדעת אם השיער

זקוק להחלקה משקמת

גם במקרים שבהם השיער נראה יבש ודליל לאחר טיפולי החלקה כימית, החלקה משקמת אינה תמיד כורח המציאות. כל מקרה לגופו, וישנם מקרים שבהם לא מומלץ להשתמש בהחלקה מסוג זה. חשוב להתאים את הפורמולה לסוג ולעובי השיער, למצבו ולתהליך הכימי שעבר.

ישנן כמה דרכים לבדוק אם יש צורך בהחלקה משקמת. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם מעצב השיער או ספק התכשיר לפני השימוש:

  • בדיקה במספרה: לפני ביצוע החלקה משקמת מעצב השיער בודק אותו על מנת לוודא התאמה של התכשיר למבנה השיער.
  • בדיקה בבית: בחלק מהתכשירים ניתן להשתמש באופן ביתי. יש לקרוא באופן זהיר את הוראות השימוש בתכשיר הספציפי, שעשויות להיות שונות מהוראות שימוש של תכשירי החלקה משקמת אחרים. למי שסובלת מאלרגיות מומלץ לוודא כי התכשיר אינו מכיל רכיבים המעוררים את הרגישות. בנוסף, ניתן לבצע בדיקה על קבוצת שיערות מוסתרת על מנת לבדוק כיצד מגיב השיער.
  •  

האם החלקה משקמת טובה

יותר מהחלקות שיער אחרות

החלקה משקמת היא הטיפול האולטימטיבי לשיער שנפגם מטיפולים כימיים. בנוסף, קראטין משמש בסוגי החלקות שונים כאלמנט משקם המאפשר לחזק את השיער. חשוב לוודא כי הפורמולה המשקמת אכן מכילה קראטין המגן על השיער ולא חומרים דומים בפעולתם, שמזיקים ואסורים לשימוש.

 

 

החלקות שיער ומוצרי טיפוח של פראדה

באישור משרד הבריאות!

מצורף לינק לאתר של משרד הבריאות : https://cosmetics.health.gov.il/search?name=%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%94

 

Call Now Buttonלהזמנות התקשרו
שלחו הודעת ווטסאפ
שלחו לנו ווטסאפ
נשמח לעמוד לשירותכם בהודעת ווטסאפ