טיפים להחלקת שיער עם מחליק

החלקת שיער בעזרת מחליק מעניקה לשיער את המראה החלק והשלם שלו. השימוש במחליק אפקטיבי יותר ממייבש שיער, אבל עבודה עם מחליק מחייבת התאמה של הגודל, טכניקת אחיזה נכונה וחימום לטמפרטורה המתאימה. עבודה לא מיומנת עם מחליק שיער יכולה לפגום במראה הישר אבל גם לגרום לנזק של ממש לשיער ולקרקפת. למי שמעוניינת להחליק שיער בבית באמצעות תכשירי החלקה פרמננטית מומלץ להתאמן על השימוש במחליק לפני ביצוע ההחלקה עצמה.

בחירה במחליק שיער

סוגי מחליקים - מחליקי שיער כוללים מחליקים ממתכת, עלותם נמוכה יחסית אך הם נוחים פחות לשימוש ואינם מונעים חשמל סטטי. מלקחיים קרמיים נחשבים לאיכותיים יותר, הם מתחממים בחלק הפנימי בלבד ומאפשרים עבודה קלה ונוחה עם השיער ומלקחיים מצופים (בטפלון) הם האיכותיים והיקרים יותר. חשוב לבחור במחליק איכותי שמאפשר להחליק את השיער באחידות תוך שליטה על גובה הטמפרטורה.

מבנה המחליק - עקרונית, מחליק רחב מתאים יותר להחלקת שיער ארוך, מחליק צר לשיער קצר. למבנה המחליק חשיבות מבחינת אופן האחיזה בשיער אך גם מבחינת נוחות העבודה. ישנם דגמים רבים של מחליקים, כדאי לבדוק מראש את דגם המחליק ואת התאמתו לאחיזת היד.

איך לעבוד עם מחליק שיער

  • הפעלה - מחליקי שיער מופעלים באמצעות חיבור לחשמל, ישנם דגמים קומפקטיים שמופעלים באמצעות טעינה של המחליק או בעזרת בטריות . ברוב דגמי מחליקי השיער יש בקר חום המופעל באמצעות כפתור או לחיץ שמאפשר בחירה בטמפרטורה. לחלק מהמחליקים גם צג שמאפשר צפייה בטמפ' בזמן אמת. הבחירה בפונקציות ההפעלה של המכשיר נתונה להעדפה אישית.
  • חימום - לא מומלץ להשתמש בחום גבוה מדי, הן כדי להימנע מצריבת השיער והן כדי למנוע המסת החלבון קראטין שבונה את השערה ומגן עליה. אפשר לחמם לחום נמוך כדי לבדוק את אופן הפעולה ולהעלות בהדרגה, עם זה, רצוי לא לעבוד עם המחליק בחום נמוך מדי כדי לא לחזור על פעולת ההחלקה. יש לחמם את המלקחיים לפני תחילת ההחלקה. הטמפרטורות המומלצות לשיער רגיל הן 180 מעלות (צלזיוס), לשיער עבה ופריזי 210 מעלות ולשיער עדין ודק מומלץ להשתמש בטמפרטורה שהיא פחות מ-180 מעלות.
  • לפני החלקה - לחפוף את השיער בעדינות וביסודיות. לייבש קלות עם מגבת ולאחר מכן עם מייבש שיער בחום נמוך. להשתמש במחליק על שיער יבש לחלוטין. עוד לפני תחילת העבודה עם המחליק אפשרי ורצוי להשתמש בתכשירים להגנה מפני חום. לפני חימום השיער מומלץ למרוח ג'ל או סרום שמגן על השיער מפני חום. למרוח על שיער רטוב ולסרק במסרק רחב שיניים כדי למנוע קשרים. לפני ובמהלך העבודה עם המחליק מומלץ להשתמש בספריי המגן מפני חום. ישנם סוגים שונים של מותגים ותכשירים להגנת השיער מחום, רצוי לבחור בתכשירים איכותיים שמתאימים לסוג השיער.
  • פעולת החלקה - העבודה עם המחליק מתבצעת בדומה למריחת תכשירי ההחלקה, על ידי חלוקת השיער לקבוצות בעובי שבין 3-2 ס"מ ופעולת החלקה לכל האורך המתחילה כמה שיותר קרוב לגולגולות ועד לקצות השערות. את פעולת ההחלקה יש להתחיל בקרבת שורשי השיער אך יש להיזהר מכל מגע עם הגולגולת או עם העור. מצמידים את המחליק באופן שהמלקחיים אוחזים בשיער. יש להחזיק את המחליק באופן יציב אך לא ללחוץ חזק מדי כדי לא להשאיר סימן על השיער. רצוי להחליק את השיער בזווית כדי לא למשוך אותו כלפי מטה. להחליק בתנועות זורמות ואחידות לכל האורך, ללא השהיית המחליק על השיער. לפעולת ההחלקה יכולים להתלוות אדים, זוהי תופעה טבעית בעבודה עם מחליק שיער. חשוב לאפשר לשיער להתקרר לאחר ההחלקה.
  • ניקוי - כדי לנקות את המכשיר לאחר ההחלקה יש לנתק אותו מחשמל. לשמור עליו במצב חמים, לא קר אך גם לא חם. לנגב בזהירות עם מטלית סחוטה שנטבלה במים חמימים. לנגב בעדינות לכל אורכו. לייבש היטב.
Call Now Buttonלהזמנות התקשרו
שלחו הודעת ווטסאפ
שלחו לנו ווטסאפ
נשמח לעמוד לשירותכם בהודעת ווטסאפ