3 ארבעה שיקולים לפני בחירת החלקת השיער הנכונה בשבילך

אופנת השיער החלק פופולארית מאוד, הן בקרב בעלות שיער ארוך והן בקרב בעלות שיער קצר. קיימים מוצרים מגוונים להחלקות שיער, החל בהחלקה יפנית כימית ועד להחלקות אורגניות שכוללות רכיבים טבעיים בלבד; למעוניינות להחליף את תסרוקת הגלים או התלתלים הטבעית שלהן בתסרוקת מסודרת, חלקה וישרה – כל האופציות פתוחות, עכשיו רק נותר לדעת: איך בוחרים נכון?

1 – משך זמן ההחלקה: קבועה או זמנית?

החלקה כימית - שיער חלק לזמן ממושך. החלקות כימיות כגון החלקה יפנית, משנות באופן פרמננטי את מבנה השערה. החומר אינו נשטף מהשיער המוחלק (נשאר חלק במשך חצי שנה לערך), ויורד רק לאחר צמיחה משמעותית של השערה. הבחירה בהחלקה יפנית או בהחלקה כימית אחרת צריכה להגיע לאחר מחשבה קפדנית; במידה ואת מעוניינת בשיער חלק לחלוטין באופן קבוע ונמאס לך שהתלתלים מעכבים אותך בבוקר – כנראה שהחלקה כימית היא הפתרון עבורך.

החלקת קראטין – שיער חלק לפרק זמן קצוב. החלקת קראטין אינה משנה את מבנה השערה, לכן אינה פרמננטית והיא מחזיקה על השיער תקופה של כשלושה חודשים לערך. חומר ההחלקה עוטף את השערה ומגן עליה, אך נשטף במהלך חפיפות השיער, כל פעם כמו מזערית. היה ואת אוהבת את שיערך הגלי, או תלתלייך אבל לפעמים עוברת בך המחשבה שהיית רוצה להיות בעלת שיער חלק לתקופה קצרה – החלקת קראטין היא החלקה עבורך.

החלקות ביתיות: לכל החלקות השיער המוכרות על ידי משרד הבריאות בארץ, קיימות מקבילות או אפילו מוצרים של אותה פירמה לשימוש ביתי. ערכות החלקת שיער ביתיות נוחות לשימוש, מאפשרות החלקת שיער מהירה ומתאימות אפילו לנסיעות.

2 – סוג ההחלקה: שיערך בריא או פגום?

בהכללה דיי גסה, ניתן להבדיל בין שני סוגים של תכשירי החלקה - החלקות כימיות והחלקות אורגניות. השיקול בבחירת מוצר ההחלקה היא בהתאם לאופי השיער - שיער 'בתולי', שיער שעבר טיפול כימי, שיער פגום, יבש, שבור, שרוף וכדומה.

החלקה כימית: רכיביה חודרים לליבת השערה ומפרקים את הקשרים שלה, פעולה המאפשרת ליישר את השיער באופן קבוע. מרבית ההחלקות האלו כוללות חומר פעיל וחומר מנטרל. לא מתאימה לשיער פגום, יבש וכו' כיוון שמדובר בפעולת עיצוב אינטנסיבית שמחלישה את השיער מעט.

החלקה אורגנית: החלקות שהן לא כימיות, כמו קראטין למשל. מוצרים להחלקת שיער שאינם כימיים עוטפים את השכבה החיצונית של השערה ובמשך הזמן נשטפים ממנה ללא שינוי המבנה שלה.

אבחנת מצב השיער חשובה בבחירת סוג ההחלקה, כיוון שכל סוג של תכשיר החלקה פועל באופן שונה על שיער שעבר עיבוד כימי אל מול שיער בתולי. לדוגמה, החלקה כימית אגרסיבית יותר ונחשבת כמתאימה להחלקה ראשונה; החלקת קראטין מתאימה לשיער שעבר טיפול כימי וגם לשיער פגום מכיוון שחלבון הקראטין בפורמולה מחליק את השכבה החיצונית של השערה ומעניק לה מראה בריא.

3 – לא כל הנוצץ זהב: כמה כסף להשקיע?

החלקות המבוצעות במספרה יקרות בהרבה מהחלקות ביתיות; נשים רבות נצפות עושות את המעבר, כיוון שהן מעדיפות לחסוך את ההוצאות הגבוהות. החלקות כימיות כגון החלקה יפנית והחלקה צרפתית הן היקרות ביותר. מחירי החלקות זמניות נמוכים יותר, אך יש לחזור על הטיפול לאחר כשלושה חודשים, בעוד החלקה כימית יש לחדש רק באזור השורשים ולאחר כחצי שנה.

4 – עכשיו טוב: טיפוח השיער לאחר החלקה ביתית

לאחר החלקה יפנית חשוב להימנע מהרטבה או סידור השיער במשך 48 שעות לפחות. לאחר מכן ניתן לבצע כל פעולה ללא חשש מפגיעה בצורתו החדשה של השיער.
בשונה מהחלקות כימיות, לאחר החלקת קראטין יש להשתמש בתכשירי שיער ללא מלח ולהימנע מכניסה לים כיוון שהמינרלים פוגעים בשכבת הקראטין העוטפת את השיער – מה שמקצר את משך ההחלקה. אופן הטיפול בשיער לאחר החלקה ביתית הוא שיקול עבור מי שמעוניינת בשיער שאינו דורש טיפוח מיוחד (מגביל להחלקות כימיות).

יש לזכור שכדי לשמור על השיער חלק ובריא חשוב לטפל בו באמצעות תכשירי טיפוח והזנה המתאימים לו, דבר הנכון לגבי כל סוגי החלקות השיער.

Call Now Buttonלהזמנות התקשרו
שלחו הודעת ווטסאפ
שלחו לנו ווטסאפ
נשמח לעמוד לשירותכם בהודעת ווטסאפ